Mijn restaurant is gelegen op een prachtige plek aan het water in het Zeeuwse buitengebied. Dat betekende ook slecht internet. Ik moest het stellen met een ADSL verbinding die slechts 2Mbit per seconde gaf.
Daarmee werd het bijvoorbeeld ‘normaal’ om 4 seconden te moeten wachten op een website pagina. De telefoon kon ook elk moment wegvallen en erger nog… ik viel noodgedwongen terug op het faxen (en zelfs SMS-en) naar mijn leveranciers, omdat ik online geen bestellingen kon plaatsen! Het internet was daarvoor veel te traag.
Omdat glasvezel of een andere voorziening niet te verwachten was of te duur zou worden, dacht ik een hele tijd dat het wel nooit beter zou worden.
Gelukkig hoorde ik over een oplossing via het mobiele netwerk en heb daar een proefopstelling voor in huis gehaald. En die is nooit meer verdwenen.
Nu is het top.
Ik heb overal supersnel internet en ook de telefonie is nu goed geregeld. Ik kan dit iedereen aanraden die sneller wil kunnen schakelen anno nu en zich niet afhankelijk wil voelen van een provider die niet naar tevredenheid levert.