- Unlimited data In the Netherlands, Flexible time periods
Hoe kunnen we je helpen?
Vragen over bestellingen
De betalingen in onze webshop worden afgewikkeld via Mollie. Mollie is een zeer gerenommeerde en betrouwbare payment provider die door talloze ondernemingen wordt gebruikt voor de afhandeling van online betalingen.
Via Mollie bieden we je mogelijkheid om te betalen via iDeal, credit-card of PayPal.
Wanneer je bij ons een SIM, hotspot of router afneemt, geef je bij het bestellen de begin- en einddatum van de huurperiode op. Wij versturen de gehuurde spullen 3 werkdagen vóór de begindatum zodat je alles op tijd in huis hebt. Bestel daarom tijdig, liefst een paar dagen van tevoren. Mocht je de spullen snel nodig hebben, dan doen we ons uiterste best om deze op de dag van bestellen al aan je te verzenden. Je bestelling moet dan wel vóór 17:00 uur bij ons binnen zijn.
Mocht je de SIM of hotspot/router met SIM die je bij ons hebt afgenomen langer willen blijven gebruiken dan kun je je gebruiksperiode zelf online verlengen als je via onze website hebt besteld. Log daartoe in in je account op deze website. In je ordergeschiedenis vind je de mogelijkheid om te verlengen bij de originele bestelling.
Wanneer je je SIM niet direct bij Internet On Demand of deze website hebt besteld, maar deze hebt afgenomen via een van onze partners, neem dan daar contact mee op om je gebruiksperiode te verlengen.
NB Verleng wel op tijd, d.w.z. vóórdat de gebruiksperiode eindigt. Als een SIM eenmaal gedeactiveerd is, kan deze namelijk niet nogmaals gebruikt worden.
Als je van ons alleen een SIM hebt afgenomen, dan hoef je deze niet terug te sturen. Wij zetten de SIM na afloop van de gebruiksperiode uit en je kunt de SIM daarna weggooien.
Een hotspot stuur je de eerste werkdag na afloop van de gebruiksperiode terug via de meegeleverde retourenvelop. Zorg ervoor dat je alle originele items meestuurt (ook stekker, snoer en tasje) en dat deze los van elkaar in de envelop gaan. De hotspot dus uit het tasje/hoesje laten, zodat de envelop zo plat mogelijk blijft.
Een router stuur je de eerste werkdag na afloop van de gebruiksperiode aan ons terug inclusief originele adapter en vaak ook originele routerdoos (winkel verpakking) voor zover die door ons is meegezonden. De router zul je zelf verder goed moeten verpakken om schade te voorkomen. Gebruik bij voorkeur de verpakking waarin je de router ontvangen hebt. Vul de verzenddoos in ieder geval goed op zodat de router niet in die doos gaat schuiven. Verstuur dit pakje aan:
Internet On Demand B.V.
Dillenburgstraat 2
5151 GL Drunen
Mocht je de hotspot of router pas later terugsturen dan verrekenen we de extra dagen en daarmee gemoeide kosten met de borg. Het maakt daarbij niet uit of je de hotspot of router dan nog hebt gebruikt of niet.
Wanneer je bij ons een hotspot of router huurt, betaal je €150 borg per gehuurd item. Deze borg betaal je wanneer je je bestelling via onze webshop plaatst.
Nadat wij de hotspot of router weer van je hebben terugontvangen, controleren wij of deze nog in goede staat verkeert. Is alles akkoord dan betalen we je borg binnen 1 week nadat wij de hotspot of router van je hebben terugontvangen aan je terug. Hiervoor gebruiken we dezelfde bankrekening, creditcard of PayPal account die jij hebt gebruikt voor de betaling van je bestelling.
Mochten er problemen zijn met de teruggestuurde hotspot of router dan verrekenen we de schade met de borg.
Ja, in de meeste gevallen kan dat. Neem wel even contact met ons op vóór je de bestelling in onze shop plaatst om er zeker van te zijn dat dit lukt. In dit soort gevallen kun je ons het best even bellen op 085-0470029.
Technische vragen
In het netwerk van T-Mobile wordt om veiligheidsredenen dagelijks een nieuw IP-adres toegewezen aan de SIM.
Dit gebeurt eens in de 24 uur en steeds op ongeveer hetzelfde tijdstip.
Je kunt dit tijdstip beïnvloeden door de router of de hotspot waar je de SIM in gebruikt een keer opnieuw op te starten.
Vanaf dat moment zal de wisseling van het IP-adres dagelijks plaatsvinden op het tijdstip waarop je de hotspot of router opnieuw hebt opgestart. Mocht je dus overdag geen last willen hebben van de korte onderbreking,
start je router of hotspot dan een keer ’s avonds laat of ’s ochtends vroeg opnieuw op.
De SIM-kaarten die wij aanbieden (al dan niet in combinatie met een hotspot of router) werken alleen in Nederland, op het netwerk van T-Mobile. Wanneer je buiten bereik van dit netwerk komt, zal je verbinding verbroken worden.
Feitelijk werkt onze oplossing niet anders dan jouw mobiele telefoon. Ook wij maken gebruik van een SIM die contact maakt met een mobiel datanetwerk en zo een internetverbinding opzet. Hiervoor heb je naast de SIM ook een apparaat nodig waar de SIM in wordt geplaatst. Dit kan een hotspot zijn of een router (bij ons te huur of misschien beschik je zelf over zo’n apparaat). Je zou ook je oude smartphone kunnen gebruiken.
De SIMs die wij gebruiken zijn zgn. data only SIMs. Dit betekent dat onze SIMs alleen geschikt zijn voor het verzenden en ontvangen van data. Je krijgt dan ook geen 06-nummer bij de SIM en je kunt er ook niet mee bellen of SMS-berichten versturen. Als je de SIM in een hotspot of router gebruikt, kun je wel via deze hotspot of router WhatsApp berichten versturen en WhatsApp gesprekken voeren.
Wij werken niet met een bundel, bij ons heb je in principe onbeperkt data tot je beschikking. Wat we wel van je vragen is om de SIM verstandig te gebruiken. Wij noemen dit de don’t push it policy. Kortom, leef je uit met de SIM maar maak het niet te bont. Mocht er via de SIM zoveel data worden verbruikt dat dit problemen oplevert (bijv. in het mobiele data netwerk), dan zullen we dit met je bespreken. Mocht je dan niet in staat zijn of niet bereid zijn het verbruik te verminderen, dan kan dit ertoe leiden dat we de SIM uit moeten zetten. Uiteraard is dit een stap die we niet willen zetten en we vertrouwen er dan ook op dat we in gezamenlijk overleg tot een oplossing komen die voor alle betrokken partijen werkbaar is.
NB Onze SIMs zijn niet geschikt of bedoeld voor het uploaden van grote hoeveelheden data.
Tegenwoordig bieden de mobiele datanetwerken in bijna heel Nederland goede dekking. T-Mobile is al een aantal jaar achter elkaar als beste uit onafhankelijke netwerk tests gekomen. Maar ook de beste heeft niet 100% dekking en er zijn plekken in Nederland waar de dekking minder goed is. Er zijn zelfs nog enkele plekken waar helemaal geen dekking is. Wil je weten hoe het zit op jouw locatie, kijk dan even op deze webpagina van T-Mobile.
Onze SIMs hebben een dynamisch IP-adres dat automatisch één keer per 24 uur wordt gewisseld. Een vast IP-adres is niet mogelijk, ook niet tegen bijbetaling. Mocht je toch een vast IP-adres willen gebruiken, dan zou je dit kunnen regelen via DYNDNS, zie ook www.dyn.com
De SIM die je ontvangt is al actief en je hebt geen PIN-code nodig om deze te kunnen gebruiken. Stop de SIM in een geschikt apparaat (hotspot, router, dongel, etc) en zet dit apparaat aan. De SIM zal nu een verbinding opzetten met het mobiele datanetwerk van T-Mobile. Zodra deze verbinding is opgezet (meestal binnen een halve minuut) kun je het internet op.
Een hotspot is een draagbaar kastje met een (oplaadbare) batterij en kan daarom overal mee naartoe worden genomen. Wil je apparatuur aansluiten op de hotspot dan kan dat alleen via het wifi-netwerk dat door de hotspot wordt uitgezonden. Het bereik van dat wifinetwerk is zo’n 15 meter. De hotspot is ideaal voor tijdelijk gebruik op een flexwerkplek bijvoorbeeld. Of wanneer je tijdelijk zonder internetverbinding zit en je maar met een paar mensen tegelijk het internet op wilt. Je kunt tot 8 gebruikers tegelijk op 1 hotspot aansluiten.
Een router is in alle opzichten krachtiger dan de hotspot: betere antennes voor 4G ontvangst en een groter wifi bereik (tot wel 100 meter). De router werkt alleen op 230V en heeft geen batterij. Daar staat tegenover dat de router ook over een paar LAN-poorten beschikt. Hierdoor kan apparatuur niet alleen via het Wifi-netwerk maar ook bedraad op de router worden aangesloten. Dit is bijvoorbeeld handig wanneer je een printer wilt aansluiten die vervolgens door alle gebruikers in het netwerk gebruikt kan worden. De router is bijzonder geschikt voor kleinzakelijk gebruik en kan prima gedurende langere tijd worden gebruikt.
Snelheden van mobiele data worden door vele factoren beïnvloed en we kunnen je dan ook geen garanties geven. Wat we je wel kunnen zeggen, is dat onze SIMs altijd de hoogst beschikbare snelheden bieden. Hou er rekening mee dat snelheden kunnen variëren, zelfs wanneer je de SIM een tijdje op dezelfde locatie zou gebruiken. Mocht het bv drukker worden op de T-Mobile antenne waarmee jouw SIM verbonden is, dan zal dit een negatief effect hebben op de snelheid.
Daarnaast is ook het apparaat waar de SIM in zit van invloed. Gebruik je een oude 3G dongel dan zul je echt lagere snelheden halen dan wanneer je een nieuwere 4G of 4G+ router gebruikt. Huur je bij ons een hotspot of router dan heb je sowieso apparatuur die 4G of 4G+ snelheden ondersteunt.
Op deze webpagina van T-Mobile kun je zien hoe de dekking is op jouw locatie.
Er is nog steeds een aantal plekken in Nederland waar geen mobiele dekking is. Denk bijvoorbeeld aan natuurgebieden. Het zou dus kunnen dat jij in zo’n gebied zit en geen dekking hebt. Hier kunnen wij niets aan veranderen. Kijk dus even goed op de dekkingskaart van T-Mobile om te kijken hoe het staat met de dekking op jouw locatie voordat je bij ons een SIM, hotspot of router bestelt.
Op de dekkingskaart (tab storingen) kun je ook zien waar storingen zijn gemeld. Storingen kunnen ertoe leiden dat je tijdelijk geen of verminderde dekking hebt met negatieve gevolgen op stabiliteit van de verbinding en de geboden snelheden. T-Mobile vindt storingen net zo onplezierig als jij en doet er alles aan ze zo snel mogelijk op te lossen.
Mocht de hotspot, router of losse SIM die je van ons hebt afgenomen het niet doen, dan kun je eerst zelf een paar stappen nemen om het probleem op te lossen.
SIM only
Neem je alleen een SIM van ons af, probeer de SIM dan even in een ander apparaat dan het apparaat waarmee je de problemen ondervindt. Werkt alles dan wel, dan ligt het probleem dus niet aan de SIM of aan de verbinding, maar zeer waarschijnlijk aan het apparaat waarmee je de problemen ervaart. De SIM die je van ons hebt gekregen is een zgn. 3-in-1 SIM met alle gangbare formaten dus je kunt de SIM in elk apparaat plaatsen.
Hotspot met SIM
Neem je een hotspot af, kijk dan in het display om erachter te komen wat het probleem is.
*Wanneer je de tekst ‘geen netwerk’ ziet staan, betekent dit waarschijnlijk dat je buiten bereik van het T-Mobile Nederland netwerk bent. Als de hotspot het wel op andere plaatsen doet, heb je zeer waarschijnlijk geen dekking. Daar kunnen we niets aan veranderen. Neem in dat geval contact met ons op.
*Wanneer je in het display ‘T-Mobile NL’ ziet staan, dan is er gewoon verbinding met het T-Mobile netwerk. Kun je dan geen verbinding maken met het wifinetwerk, check dan of je het goede password hebt ingevoerd bij het verbinden van jouw apparaat met het wifinetwerk van de hotspot.
*Ben je wel verbonden met de hotspot en heeft de hotspot gewoon een verbinding met T-Mobile, maar kun je het internet niet op, dan kun je de hotspot resetten.
1. Dit doe je door het klepje en de batterij aan de achterzijde van de hotspot te verwijderen. Maak vervolgens een foto van de sticker die onder de batterij zit. Plaats de batterij terug, maar nog niet het klepje!
2. Zet de hotspot weer aan door de knop aan de voorzijde van de hotspot in te drukken. Zodra de hotspot weer aan is, ga je de hotspot resetten.
3. Het resetknopje vind je naast de batterij (klein knopje met ‘RESET’ ernaast). Je reset de hotspot door deze reset knop met een paperclip of ander puntig voorwerp zo’n 20 sec ingedrukt te houden. In het display zul je het Huawei logo zien verschijnen en zul je zien dat de hotspot opnieuw opstart.
4. Aangezien je de hotspot hebt gereset, zijn de door ons ingestelde naam en wachtwoord verwijderd en laat de hotspot weer de naam zien van het wifi-netwerk dat in de fabriek is ingesteld. Deze naam staat op de sticker (check je foto daarvan). Het wachtwoord dat je nu nodig hebt, staat eveneens op de sticker nl achter WIFI KEY: Met dit wachtwoord kun je inloggen in het wifinetwerk van de hotspot.
Heb je nu nog steeds geen verbinding met het internet, neem dan contact met ons op.
Router met SIM
Mocht je van ons een router hebben afgenomen en je krijgt geen verbinding met het internet, controleer dan eerst even of je het juiste wachtwoord hebt ingegeven bij het inloggen met het wifinetwerk van de router (zie de sticker aan de onderzijde van de router).
Is het 2e lampje van links aan de voorzijde van de router blauw/aqua van kleur, dan is de SIM verbonden met het T-Mobile netwerk. Mocht het lampje rood van kleur zijn, dan is er geen verbinding. Het zou kunnen dat de SIM wel verbonden is en dat je ook toegang hebt tot het wifi-netwerk maar dat je niet het internet op kunt. In dergelijke gevallen kun je de router het best als volgt even resetten.
Zet de router aan (stekker in het stopcontact) en druk de reset knop aan de achterzijde van de router met een paperclip of ander puntig voorwerp tenminste 20-30 seconden in. Je zult zien dat de lampjes aan de voorzijde van de router gaan knipperen. Wanneer je de reset knop weer loslaat zal de router opnieuw opstarten en kun je opnieuw inloggen. Wanneer je nu nog steeds niet het internet op kunt, neem dan even contact met ons op.
Je kunt ons een e-mail sturen (contact@internetondemand.nl) of onze klantenservice bellen (085-0470029, op werkdagen van 09:00-17:00). Doe dit zo snel mogelijk zodat we samen met jou kunnen kijken hoe het probleem op te lossen is.
Overige vragen
Ons zusterbedrijf Online in Europe biedt data-only SIMs aan die onbeperkt data in (bijna) heel Europa, Turkije, de VS en Canada bieden.
Kijk hier voor meer informatie: https://www.onlineineurope.com/
Het klopt dat er meer aanbieders zijn, maar de meeste aanbieders bieden unlimited SIMs aan waar een dagbundel op zit. Ga je door die bundel heen dan kun je opnieuw extra data aanvragen totdat die extra bundel weer op is en dan vraag je weer opnieuw extra data aan. Dat is best een gedoe, zeker als je dat meerdere keren per dag moet doen. Wij kennen dat probleem niet omdat wij niet met bundels werken, ook geen dagbundel! En omdat we geen bundels hebben, valt de verbinding dus ook niet weg wanneer je een bepaalde hoeveelheid data hebt verbruikt. Ook de snelheid zal niet opeens teruggebracht worden tot onwerkbare snelheden. Kortom, continu data op de hoogst beschikbare snelheid.
Een ander aspect waarmee wij uniek zijn, is dat je bij ons een SIM, hotspot of router voor elke gewenste periode af kunt nemen. Of dat nu 1 dag is, 3 weken of 6 maanden in een tijdelijk kantoor bijvoorbeeld, het maakt niet uit.
Zou je onze diensten gedurende een periode van meer dan 6 maanden willen gebruiken, dan kan dat.
Neem dan even contact met ons op.
Ja, ook daar hebben wij oplossingen voor. Neem even contact met ons op. Dan kunnen we je wensen met je bespreken.
Ben je zo enthousiast over ons product dat je het wel ziet zitten om deze zelf aan te gaan bieden aan jouw klanten, neem dan even contact met ons op.
Je kunt ons een e-mail sturen (contact@internetondemand.nl)
of onze klantenservice bellen (085-0470029, alleen op werkdagen van 09:00-17:00)
“De set is gemakkelijk te gebruiken, en terug te sturen. Ik zou er niet over twijfelen nog een keer te bestellen."
Isabel B.
De voordelen van Internet On Demand
- Onbeperkt data Werkelijk onbeperkt data
- Betrouwbaar netwerk Internet via het best geteste netwerk van Nederland
- Flexibele periodes Van dagen tot maanden, zo lang je het nodig hebt